En historia!

Hej jag tänkte att jag skulle skrive en serie så här är nr 1.


Sagan om Teas pappa!

En dag när Tea vaknade en tidig söndag och hade drömt om sin pappa som hade försvunnit för tre år sedan. Nu var det bara henner syster Maria som var 14 år gammal och min mamma och jag då som är 10 år. En dag så skulle hon ge sig ut och leta efter sin pappa men hon viste inte när. Ett år senare så bästemde sig Tea för att ge sig ut för att leta efter sin pappa. Hon gick till köket och packade lite mat hon tog bröd vatten korv och lite annat smott och gott. Hon tänkte ge sig av till skogen för där hade de sett sin pappa sist. Det var ungefär en kilometer till skogen där de hade sett hennes pappa sist. När hon hade gått 200 meter så träffade hon  hennes syster Maria som hade gått en promenad. Maria frågade Tea var hon var på väg då svarade Tea ehh då sa Maria att det var okej att beretta sanningen då sa Tea sanningen och Maria sa att hon ville följa med. När dom hade gått en bit in i skogen föll dom ner i ett hål!



nästa nr kommer nästa vecka!
Ni får titta varje dag så ni inte missar nästa avsnitt!


mvph bonggos

Kommentarer
Postat av: ackeee

kul blogg :)

2010-08-27 @ 19:29:05
URL: http://ackeees.blogg.se/
Postat av: Goldy

Hej bonggos!

Jättebra serie, verkligen!

Din vän Goldy

2010-08-28 @ 08:47:41
Postat av: Goldy

Hej bonggos!

Jag skulle jättegärna bli vän med dig på Panfu. Om du har en Panfuträff nån gång snart ska jag försöka göra allt för att få träffa dig då!

Mvph Goldy

2010-08-28 @ 08:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0