Teas pappa del 2!

Hej jag tänkte fortsätta med min serie och det är tea som berettar så jag kommer att säga jag men menar lixom inte mig själv!




Jag vaknade av att någon dräglade på mig.
Jag tittade upp och såg ett jätte likt monster.
Jag blinkade några gånger och såg den att det var ett troll och stod två decemeter ifrån mig och jag kände hans andedräkt i mitt ansikte.
Trollet gick iväg och jag tittade brevid mig och såg Maria som sov och jag märkte att jag låg i en säng men jag viste inte vart jag var.
Jag satte mig upp i sängen och märkte att trollet kom tillbaka med ett glas vatten i handen och han gädde mig det och jag drack upp allt och sedan så frågade jag vart jag var och han sa att jag var i trolldix.
Han vände sig om och gick men jag stoppade honnom och frågade vad han hetter då sa han att han hette Marax sen vände han sig om och gick iväg.
Jag väckte Maria och sa att jag träffat ett troll som hette Marax och att vi var i trolldix då sa Maria att hon hade träffat Marix innan och sen somnat om.
Dom gick upp ur sängen och gick till köket. Huset såg ut som en sommarstuga.
Marax frågade om dom ville ha lite mat då sa dom båda ja tack för dom var ju väldigt hungriga för allt det som hänt! Marax tog framm lite kött och jag och Malin åt upp det snabbt och jag frågade vart min ryggsäck var Marax svarade att den var undet sängen där jag hade såvit. jag sa att jag skulle hämta den sen.
Jag frågade om Marax visste nått om min pappa då sa han att han hade mött några elaka som bar på en mänslig.
Då sa maria att de var deras pappa och att dom var och letade efter honom då sa Marax att han gärna ville följa med.

Nästa del kommer ungefär om en vecka!


mvph bonggos!

Kommentarer
Postat av: Agn

2010-08-30 @ 20:09:36
Postat av: Goldy

Hej bonggos!

Vilken bra berättelse! Jag tror att du kommer att bli författare när du blir stor.

Kram Goldy

2010-08-30 @ 20:11:15
Postat av: poppsy

Var kan man hitta del ett?

2010-08-31 @ 20:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0