Stenens hemlighet!!!! (del 2)

Del 2.

- Jag är hemma säger Noels mamma. Noel gömmer stenen under kudden och sätter sig och leker med sina leksaker. Noels mamma kommer in i Noels rum och säger

- Hej Noel vad har du gjort idag då?

- Jag lyssnade inte på fröken för att…. för att…….

- För att vadå? Säger Noels mamma. Då måste Noel gå på toa.

När han kommer tillbaka så är hans mamma i köket och fixar mat.

Noel orkar inte fixa med stenen så han lägger den under sängen och går ut till sin mamma.

- Vad blir det för mat idag? Frågar Noel.

- Potatismos med korv. Svarar mamma. Noel går till Tv-n och slår på. Han ser på nickelodeon.

- Maten är klar Noel kom hit så får du mat!! Ropar mamma. Noel går långsamt med tankar i huvudet till matbordet.

Han sätter sig på stolen men då säger mamma

- Noel du får ta mat själv!

- Nääää jag orkar inte!! Du får ta åt mig! Svarar Noel.

- Noel sluta. Skärp dig nu. Du får ingen mat annars. Säger mamma irriterande.

- Okej då. Men imorgon vill jag ha pizza!!!!! Säger Noel trött. När Noel har ätit upp så går han och lägger sig.

Han vaknar av väckarklockan. Han tittar om stenen är där och det är den.

Han tänker inte ta med den till skolan!

Efter skolan går Noel hem. När han är hemma så är hans mamma det med.

Hon säger

- Noel kan du hämta posten?

- Okej mamma om jag får pizza sen. Svarar Noel.

- Jaja svarar mamma. Han går ut. När han öppnar brevlådan så är det ett brev till honom! Han går in och lägger alla breven på bordet förutom brevet som var till honom. När han är inne i sitt rum så öppnar han brevet och läser.

 

Hej!

Du har stenen och jag vill ha tillbaka den!!

Din mamma kommer bli min gisslan. Gå till storträdet imorgon kl. 18.00.

Annars så kommer din mamma till hjälp för mig.

// Sten

Tankar far i huvudet på Noel.

Tänker han gå dit eller inte. Han vill ju inte att något ska hända mamma!

Han ska! Han måste! Han ska!

Klockan blir nio och Noel lägger sig. Nästa dag kommer bli spännande!

När han vaknar så går han upp och sätter på sig kläder och går till mamma och säger

- Mamma kan vi äta mat kl.19.00 istället för kl.18.00.

- Ok Noel men varför? svarar mamma.

- Jo för att jag ska gå en skogspromenad med David då, säger Noel och håller kors bakom ryggen.


mvph bonggos!:):):P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0