Stenens hemlighet!!!!

Stenens hemlighet! (del 1)

Ja jag ska gå mamma. Men skynda dig då Noel.

- jaja jag ska, svarade Noel.

Noel går till skolan tyst. Ja nu kommer Noel på en ide, han kan gå igenom skogen för att ha lite kul! När han har kommit en bit så snubblar han på en sten.

Han skriker till, AAAAAAJJJJJ!!!

Noel tittar vad han hade snubblat på. Han hade snubblat på en sten som ändrade färger hela tiden. Först var den blå sen var den röd…..

Noel stoppar stenen i fickan och fortsätter gå. Tankar flyr i huvet, vad kan det vara?

Skoldagen känns lång. Noel lyssnar inte på vad fröken säger.

Plötsligt frågar fröken

- Noel vad heter Norges huvudstad?

Noel svarar

-apelsin. Nej Noel säger fröken svaret är Oslo!

- Skärp dig Noel lyssna på mig nu

Säger fröken. När skoldagen är slut så går han hem. Han får inte visa stenen för någon!

När han har kommer hem så går han in på sitt rum och stänger dörren.

Han tar fram ett förstoringsglas och undersöker stenen.

Sen säger Noel

- Åååh jag önskar att du vore lite större! Och så plötsligt blev stenen större!!

Noel tappar nästan balansen. Han går och lägger sig för Noel tror att det är en dröm.

När han vaknar så går han till stenen och säger

- Jag önskar att en tidning låg på golvet.

Efter en stund märker Noel att han står på en tidning! Nu förstår han att stenen är förtrollad.

- Jag är hemma

Säger Noels mamma. Noel gömmer stenen under kudden och sätter sig och leker med hans leksaker.


mvph bonggos!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0