Sjukhuset! Del 1.

Heejj!

Jag har en ny saga. Men den kommer inte vara så lång!


Peter och David lekte en fin sommardag hemma hos Peter.
Hans föreldrar var och handlade mat så dom var ensamma hemma.
Dom gick till en park som låg 500 meter bort ungefär. Där fanns det ett jätte bra klätteträd.
Peter klättrede upp först medans David tittade på.
Peter tappade balansen och ramlade ner!!!!! Han ramlade ner och foten kom snett! Han skrek och började gråta.
Dom var tio år gamla.
David sprang efter hjälp. Han hittade en dam en bit bort och frågade om hon hade någon tellefon på sig damen svarade:
Ja men vad ska du andvända till? David svarade hetsigt: Min kompis har ramlat ner från ett träd och har kanske stukat sin fot!
Damen gav honom telefonen och David ringde sin mamma. Davids mamma kom efter en stund och Peter hade fortfaraden väldign ont. Davids mamma sjusade dom till astrelingdgrens sjukhus. Dom satt i väntlokalen i 20 minuter. Sen kom en man med svart rock och sa: Peter Dalberg!!
Peter gick haltande till mannen och dom hälsade. Dom gick till ett rum och David kom springade efter.
Hans mamma skulle vänta där och ringa lite.
Rummet var litet och gult.
Mannen sa till Peter att hans skulle sätta sig i en säng. När Peter hade settit sig tittade doktorn på foten och sa:
De här benet måste nog rönkas!



Nästa del kommer om ungefär en vecka


Kommentarer
Postat av: poppsy

Hej bonggos!

Du gör jättebra sagor och så men du burjar på en ny saga innan du har slutat den andra.

Det tycker jag är dåligt!

Jag tyckte att den förra sagan var spännande och så.

mvh poppsy.

2010-10-17 @ 19:47:09
Postat av: Goldy

Hej bonggos!

Åh vilken bra saga längtar tills nästa vecka så jag får läsa den andra delen.

Mvh Goldy

2010-10-17 @ 20:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0