Trollkaren Smach!

Hej i förra inlägget sa jag att det skulle börja en ny historia och den kommer heta trollkaren Smach.
Den som kommer att beretta heter Klara och det kommer ju vara hon som berettar så hon kommer att säga t.e.x
jag sprang genom tunneln. Här kommer den!


TROLLKAREN SMACH!

Jag vaknade tidigt på morgonen och tänkte ja äntligen är det sommarlov!
Idag skulle jag och min kompis och jag på en utflykt alldeles själva. Vi ska till ett ställe där man ska klara sig på i två nätter. 
Jag satte på mig kläder som var varma så att jag inte skulle frysa för på väderprognåsen så sa dom att det skulle bli kallt och regnit.
Jag väckte mamma och sa att hon skulle börja göra frukost till mig medan jag packade.
Jag packade ner ficklampa varma kläder såvsaker och mat och lite tillbehör.
När frukosten var klar satte jag mig vid det lilla bordet och började äta min mamma hade lagat gröt och macka.
När jag var klar så borsta jag tänderna och tog på mig jacka.
Jag väntade på att min kompis som då hette Sara skulle komma hem till mig så att min mamma kunde sjusa oss.
När Sara kom satte vi oss i bilen och mamma startade bilden och jag och Sara började prata om det som skulle hända. När vi hade åkt i en timma och förtio minuter så var vi framme. Det var ett litet hus som låg i skogen.
Vi gick in i huset med vår packning och gick till kassan där fick vi ett kort .
Vi skulle ut i skogen och det måste man betala för jag vet inte varför men ändå.


nästa avsnitt kommer om en vecka!

mvph bonggos!



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0